september 2, 2019
MPI og Kursuslex slår deres Awards sammen
Efter en årrække med to prisuddelinger er der nu skabt enighed om at slå DEMA sammen med Kursuslex’ Award.

maj 27, 2019
MPI Denmark bliver til MPI Scandinavia
Fra næste foreningsår udvider MPI Denmark til at inkludere Norge og Sverige, og skifter fra 1. juli navn til MPI Scandinavia

PRESSEMEDDELELSE: MPI Denmark bliver til MPI Scandinavia

MPI Scandinavia bestyrelse 2019-20

By: MPI Scandinavia | maj 28, 2019

27. maj 2019

Fra næste foreningsår udvider MPI Denmark til at inkludere Norge samt det nyligt nedlagte chapter, MPI Sweden, og skifter fra 1. juli navn til MPI Scandinavia. Bestyrelsen for 2019/20 vil ud over de nye skandinaviske initiativer også fokusere på at holde events og få flere medlemmer vest for Storebælt.

Både MPIs internationale bestyrelse og MPI Denmarks medlemmer har stemt om ændringen for det geografiske område, som på årsmødet den 27. maj blev enstemmigt vedtaget af de fremmødte medlemmer. Hvilket betyder at MPI Denmark efter 25 år ændre navn, og indtager en ny plads i rollen som en både regional og national forening for møde og eventbranchen.

Medlemmerne kan i det kommende år se frem til muligheden for en tur til både Jylland og Sverige. Dette starter allerede med et event i august hos Legoland Hotel & Conference. Aktiviteter i Sverige vil som udgangspunkt blive i samarbejde med de tilbageværende svenske medlemmer og andre foreninger og vil blive varetaget af de bestyrelsesmedlemmer, som i deres daglige arbejde har fokus på nabolandene.

MPI International har i løbet af 2019 også øget deres fokus på Europa med besøg hos flere chapters. Dette fortsættes i løbet af 2019 sammen med den nyudpegede Strategic Advisor for MPI Europe, Angeles Moreno, som sammen med The European Advisory Council, skal hjælpe med at guide foreningen til at styrke deres Europæiske fodaftryk. Med over 1200 medlemmer på tværs af Europa, er MPI allerede den største forening i Europa.

MPI Scandinavias bestyrelse for 2019/20

Majbritt Sandberg, Bullseyebranding & President
Anne Dalgaard, Eventanne + IDA & Immediate Past President
Anne Seeberg, Madkastellet & VP Communication
Svend Dalgaard, Eventcom & VP Membership
Tine Kampmann, Novo Nordisk
Tina Wolstrup, Park Inn by Radisson Copenhagen

Nye bestyrelsesmedlemmer:
Amanda Fellov, Alcon & VP Education
Anna Hjorth Simonsen, Best Western Hotels & Resorts
Christa Rosengren, LEGOLAND Hotel & Conference
Christina Spangsberg
Didde Steinmann, CPH Lounge ApS
Hanne Tulinius
Helle Svaneborg, Atrium Copenhagen
Jens Ole Ambjerg , Erhvervsakademiet Lillebælt

Bestyrelsen den 27. maj i Zoologisk Have.

MPI Scandinavia bestyrelse 2019-20

Fra venstre: Majbritt Sandberg, Anne Seeberg, Anne Dalgaard, Tine Kampmann, Didde Steinmann, Christa Rosengren, Anna Hjorth Simonsen, Tina Wolstrup, Hanne Tulinius, Christina Spangsberg, Svend Dalgaard. Ikke til stede: Amanda Fellov, Helle Svaneborg, Jens Ole Ambjerg

For yderligere information:
MPI Denmark, Anne Seeberg, VP Communication, anne@anneseeberg.dk, 6052 5162